את שלבי פתיחת עוסק מורשה עברתם בהצלחה. העסק גדל ומתפתח ואתם תוהים, מתי כדאי לעבור מעוסק מורשה לחברה בע"מ. צוות רואי החשבון במשרד אחי קרן ושות' פרימה, החליטו להנגיש לכם כאן מידע בתקווה שהוא יסייע לכם. על כל שאלה נוספת בנושא, אתם מוזמנים ליצור קשר לקבלת מענה מדויק וממוקד לכם.

מה משמעות פתיחת עוסק מורשה?

לפני הכל חשוב להבין את ההבדל שבין עוסק מורשה לבין חברה בע"מ. פתיחת עוסק מורשה היא תהליך נדרש ממי שמחזור עסקאותיו עולה על 120,000 ₪ בשנה. עוסק כזה לא יוכל להיות עוסק פטור ולכן, מרבית העסקים הם בראשית דרכם עוסקים פטורים, לאחר התפתחות העסק והגדלת מחזור העסקאות הם פונים לרואה חשבון לצורך פתיחת עוסק מורשה.  עוסק מורשה מנפיק חשבוניות מס והוא גובה מע"מ בעד שירותיו. כל ההוצאות שלו מנוכות ממע"מ, אך על כל הכנסה הוא מחויב בתשלום מע"מ. עוסק מורשה מחויב לדווח לרשויות המס כל חודש, לעומת עוסק פטור המגיש דו"ח אחת לשנה.

מהי חברה בע"מ?

חברה בע"מ היא ישות נפרדת וראשי התיבות בע"מ = בעירבון מוגבל. מדובר בחברה לה יש מניות ומחזיקי המניות, ערבים למניות בערבון מוגבל. אם החברה קורסת לדוגמא, הם לא צריכים לשלם את חובותיה מכספם הפרטי. הם מעורבים בחברה עד לסכום העירבון של המניות, בהתאם לאחוזי השליטה של כל אחד מבעלי המניות.

המקרים בהם מומלץ לעבור לחברה בע"מ

עסקים מסוימים בטוחים יותר לתפעול באמצעות הקמת חברה בע"מ. נסקור כאן מקרים כאלו:

  • כאשר יש למיתוג מה להשליך על התפתחות העסק. יש לא מעט גופים הקמים כחברה בע"מ וכך הם זוכים להכרה מיידית במקומות מסוימים. התדמית המתקבלת מחברה בע"מ, היא עוצמתית הרבה יותר.
  • עסק בו יש מספר בעלים שותפים. בכדי להבטיח את יציבות העסק, התאגדות תחת חברה בע"מ מבטיחה לבעלים יציבות. היא מונעת פירוק פתאומי של החברה ומונעת הפסדים מהשותפים.
  • עיסוק בתחום בעל סיכון גבוה כמו נדל"ן, הייטק ועוד. כך בעל החברה מוגן מפני הפסדים אישיים. הוא ערב לחברה עד לרמה מסוימת ולא יותר.
  • על פי המלצת יועץ מס – ככל שעסק מרוויח יותר, הוא נדרש לשלם סכום גבוה יותר לרשויות המס. פעמים רבות יועץ מס ייעץ לעוסק מורשה לעבור לחברה בע"מ בכדי להקטין את גובה המס הנדרש לתשלום.

פתיחת עוסק מורשה או חברה בע"מ עם המומחים בתחום

אם אתם מחפשים רואה חשבון מומחה בפתיחת חברות בע"מ, חשוב שתדעו כי ישנה חשיבות לפנות דווקא אל רואה חשבון בעל ניסיון ומומחיות בתחום.

צרו איתנו קשר לייעוץ מקצועי ללא עלות
חייגו 077-5416417 או מלאו פרטיכם:

סגירת תפריט

נתקלתם בשאלה ללא תשובה?
בואו אלינו לפגישה ללא עלות!

השאירו פרטים כאן ומיד נחזור אליכם או חייגו עכשיו:
077-5416417