כמעט כל עסק עצמאי בישראל מחויב פעם בשנה בהגשת דו"ח למס הכנסה, המפרט את ההכנסות וההוצאות בשנת המס שהסתיימה. הדו"ח נועד למעשה לקבוע את הרווח או ההפסד של העסק לצרכי בדיקות מס.

התשלום השנתי השוטף למס הכנסה וביטוח לאומי נקבע על בסיס הערכה של הרווח השנתי הצפוי. בסוף שנת המס, ולאחר הגשת הדוח, ניתן לראות את ההכנסה הסופית וכן לחשב את הפרשי המס שיש להשלים או לקבל.

האם ניתן וכדאי להגיש את הדו"ח באופן עצמאי?

מס הכנסה מאפשרים הורדה של הטפסים ומילוי עצמאי, למעט לחברות. נכון לשנת 2017, מי שהכנסתו עולה על 80,000 ₪, חייב לשדר את הדוח גם דרך האינטרנט.

חשוב להדגיש שגם הליך ריכוז הנתונים הכספיים של העסק מספרי החשבונות והצגתם בדו"ח, חייב להיעשות לפי כללים חשבונאיים מקצועיים. למשל, רישום מלא ונכון של ההכנסות ורישום כל ההוצאות אשר מוכרות לצרכי מס.

טעויות, ולו הקטנות ביותר, עלולות להביא את בעל העסק להוצאות נוספות, ואילו מילוי מדויק שתואם את המציאות העסקית ואת חוקי מס הכנסה, יכול לחסוך לכם כסף רב וכאבי ראש עתידיים.

אז איך מגישים דו"ח שנתי בצורה נכונה?

כדאי מאוד שתבינו ותכירו את הדרישות של מס הכנסה, כמו גם את אופן החישוב של תשלום המס שלכם. בעלי עסקים רבים משלמים יותר כסף למס הכנסה רק בגלל חוסר ידע וניסיון בעבודה מול הגוף הגדול והעצמאי.

לכן אין תחליף לבעלי מקצוע שמכירים את חוקי המס על בורין, כמו גם את הדרכים לחסוך לכם כסף. בסופו של דבר, ההשקעה משתלמת, ותופתעו לגלות כמה כאב ראש, זמן והוצאות נחסכו מכם.

במידה ואתם בוחרים להגיש את הדו"ח השנתי באופן עצמאי, חשוב מאוד לעקוב אחר הוראות המילוי ולהגיש את הדו"ח גם דרך אתר רשות המיסים וגם באופן ידני במשרדי מס הכנסה.

חשוב לדעת

  • מי שהגיש דוח לא נכון עלול להישפט לעד שנתיים מאסר ו/או קנס של אלפי שקלים.
  • אי הגשת דוח במועד חייבת בקנס של 500 ₪ לכל חודש פיגור. דוח לא נכון נחשב כאילו לא הוגש דוח במועד.
  • דוח שנתי צריך להגיש עד 30 לאפריל בשנה שאחרי. לרואי חשבון יש אורכות מיוחדות המאפשרות הגשת הדוח גם שנה מתום שנת המס ללא קנסות.
  • הפרשים בין הרווח שדיווחת לבין מה שיאושר בפועל על ידי מס הכנסה מחוייבים בריבית והצמדה.
  • יש תכנוני מס רלוונטים לענפים מסויימים, דבר שיקטין את תשלומי המיסים, כגון: ביגוד יצוגי לעו"ד, הוצאות הבית בעסק המנוהל מהבית, עלויות אוכל בענף המסעדות.
  • הפקדות לפנסיה ולקרן השתלמות מקנות הטבות במס הכנסה וביטוח לאומי – חשוב להציג את הסכומים ששולמו באופן שיתנו את מקסימום הטבת המס.

חשוב לבדוק

  • יש להצהיר בדוח השנתי על כלל ההכנסות מכל המקורות בארץ ובחו"ל כגון – משכורת, עסק, רווח מניירות ערך, שכירות למגורים, שכירות מסחרית, תמלוגים, דיבידנדים, ריביות מהלוואות וכיו"ב – חובה לוודא לפני הגשת הדוח כי דווחו כל ההכנסות.
  • מומלץ ורצוי לבצע הערכת מס הכנסה וביטוח לאומי לאחר סיום הכנת הדוח וטרם ההגשה שלו למס הכנסה – הערכה תמנע הפתעות ותיקונים.

התייעצו עמנו

למשרדנו ניסיון עשיר בהגשת דו"ח שנתי לעוסק פטור ומורשה וכן לחברות בע"מ.
התייעצו איתנו עוד היום, ונשמח לעמוד לרשותכם בכל שאלה.

צרו איתנו קשר לייעוץ מקצועי ללא עלות
חייגו 077-5416417 או מלאו פרטיכם:

סגירת תפריט

נתקלתם בשאלה ללא תשובה?
בואו אלינו לפגישה ללא עלות!

השאירו פרטים כאן ומיד נחזור אליכם או חייגו עכשיו:
077-5416417