פתיחת חברה בע"מ היא צעד בעל יתרונות מובהקים. למרות זאת, לפני הקמת חברה, חשוב למפות היטב את הנתונים ולבדוק מה נכון יותר לעשות, להמשיך להיות עוסק מורשה, או ללכת על הקמת חברה בע"מ. תודה לצוות משרד אחי קרן ושות' פרימה רואי חשבון על המידע המונגש כאן.

 נכון, יש עסקים להם לא ישתלם להפוך לחברה בע"מ, אך יש עוסקים מורשים להם הקמת חברה יכולה רק להיטיב. אז מהם הנתונים שחשוב לשקול לפני כן?

 

כדאיות פתיחת חברה בע"מ

חברה בע"מ מחויבת בדיווחים שוטפים לרשויות המס והיא לא זוכה להנחות מיוחדות. למרות זאת, יש עוסקים מורשים להם ישתלם להפוך לחברה בע"מ מבחינת עלויות. חשוב לבדוק את כדאיות הקמת חברה כזו יחד עם איש מקצוע מומחה בתחום שיבדוק אם הדבר משתלם במצב הנתון. יש מי שטוען שמשתלם לפתוח חברה בע"מ רק אם הרווח הנקי השנתי הוא מעל שלוש מאות אלף שקל. לעומת זאת, יש רואי חשבון שטוענים אחרת. ההמלצה היא שלא תתבססו על נתונים מעורפלים ותפנו אל איש מקצוע שיבדוק את הנתונים בהתאמה לצרכים שלכם.

 

מה קורה מבחינת עלויות?

  • הקמת חברה כרוכה בעלויות רבות יותר מתפעול שוטף של עסק מורשה:
  • חברה בע"מ מחויבת לנהל ספרי הנהלת חשבונות כפולים.
  • עלות רואה חשבון תהיה גבוהה יותר.
  • על הקמת החברה יהיה עליכם לשלם מס רישום באופן חד פעמי.
  • מידי שנה החברה תצטרך לשלם אגרה שנתית לרשם החברות

 

בסופו של דבר מדובר בעלויות לא כל כך משמעותיות ביחס לחברה בעלת מחזור רווחים גבוה. כן מדובר כאן בשינוי משמעותי שחייב להיבדק בצורה מקצועית.

 

הקמת חברה משמעותה – עוד ישות משפטית נפרדת

כאשר מקימים חברה בע"מ מפרידים בין בעל העסק לעסק עצמו. בעל החברה ערב למצב החברה עד לאחוז השליטה שלו בעסק. כך שגם אם החברה חווה הפסדים, הוא לא ידרש לשלם מכספו לכיסוי הנזקים יותר מאחוז המניות בהן הוא מחזיק בחברה. לפני ביצוע צעד כזה חשוב שתבדקו האם יש לכם צורך בישות נפרדת או שאתם עושים זאת רק בשביל תדמית העסק?

 

יש לא מעט בעלי עסקים וגופים הנרשמים כחברה בע"מ רק לצורך תדמית. בסופו של דבר, כל אחד יכול להפוך את העסק שלו לחברה בע"מ. אין קריטריונים מסוימים למחזור העסקאות הנדרש עבור פתיחת חברה בע"מ. ולכן, כל אחד יכול לעשות זאת, אך כדאי לבדוק קודם לכן את הנתונים את כדאיות הדבר.

צרו איתנו קשר לייעוץ מקצועי ללא עלות
חייגו 077-5416417 או מלאו פרטיכם:

סגירת תפריט

נתקלתם בשאלה ללא תשובה?
בואו אלינו לפגישה ללא עלות!

השאירו פרטים כאן ומיד נחזור אליכם או חייגו עכשיו:
077-5416417