בעלי עסקים רבים בתחילת דרכם הפכו בסוגיה הזו: פתיחת חברה בע"מ או עוסק מורשה? השאלה דנה בהבדלים וכן ביתרונות מול החסרונות של הגדרת הישויות העסקיות. מתחבטים אף אתם בדילמה הזו? במאמר הבא נשתדל להציג את שני צידי המטבע ולהביא את מירב הנתונים הכוללים רישום עסקי מול רשויות המס של פתיחת חברה בע"מ מול פתיחת עוסק מורשה. עושים עסק.

חברה בע"מ

גוף משפטי זה מתועד ברשם החברות. החברה בעלת תקנון וכן יש לה בעל מניות. חברה בע"מ יכולה לתבוע ולהיתבע. משמעות רישום חברה כחברה בערבון מוגבל היא שנשיאה בחובות החברה הינה באחריות בעלי המניות עד לגובה מניות החברה שלא נפרעו.

חברה בע"מ – מיסוי

בהקמת חברה חשוב לדעת כי מס חברות כיום עומד על שיעור של 23% מרווחי החברה. כאשר בעל החברה מוגדר כעצמאי בחברה ומקבל שכר הוא יחויב באופן אישי בתשלום מס אולם הוצאה זו נחשבת כהוצאה מוכרת ומאפשרת הקטנה של מס החברות.במידה ומתבצעת משיכה של רווחי החברה על ידי בעלי השליטה בה – מחויבת החברה בתשלום מס דיבידנדים ומע"מ.

עוסק מורשה

כיום מקובל לכנות עוסק מורשה כעצמאי – זהו בעל עסק עליו חלות כל דרישות המס באופן ישיר ובניגוד לחברה בע"מ פירעון חובות העסק מוטל עליו וניתן לתבוע אותו גם בגין נכסים אישיים ולא רק בגין נכסים השייכים לעסק.

עוסק מורשה – מיסוי

  • מס הכנסה – שיעור המס נע בין 10%-50% מההכנסה החודשית.
  • ביטוח לאומי – עד הכנסה שנתית בגובה 75,972 ש"ח – 5.97% כאשר מתוכם 3.1 דמי ביטוח בריאות ו-2.87% ביטוח לאומי.

מעל סכום שנתי זה ועד להכנסה שנתית של 528,240 ש"ח חייב עצמאי בתשלום של 17.83% מתוכם 12.83% ביטוח לאומי ו-5% דמי ביטוח בריאות.  בחישוב שיעור מס ההכנסה בנוסף לדמי הביטוח הלאומי ניתן להגיע לסכום המיסוי החודשי המדויק עבור עוסק מורשה.

שורה תחתונה – עוסק מורשה או חברה בע"מ?

אין מסקנה גורפת חד משמעית עבור כלל סוגי העסקים בבחירת צורת הרישום הנכונה יש לקחת בחשבון נתונים משתנים כגון: היקף הפעילות הכלכלית בחברה, אופי הפעילות, שיקולי מיסוי, צפי גדילה ועוד. יש לקחת בחשבון תכנון מס והנהלת החשבונות בחברה בדר"כ גבוהות מאלו של עוסק מורשה אולם לעומת עצמאי – חברה בע"מ ניכוי הוצאות בשיעור גבוה יותר. מומלץ להתייעץ עם רואה חשבון מוסמך שיבדוק היטב את מכלול הנתונים ויבחר באופציה האופטימלית עבורכם.

צרו איתנו קשר לייעוץ מקצועי ללא עלות
חייגו 077-5416417 או מלאו פרטיכם:

סגירת תפריט

נתקלתם בשאלה ללא תשובה?
בואו אלינו לפגישה ללא עלות!

השאירו פרטים כאן ומיד נחזור אליכם או חייגו עכשיו:
077-5416417